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Windows: 25. Multiple Input Queues [링크 복사], [링크+제목 복사],
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글쓴 사람
정성태 (techsharer at outlook.com)
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Multiple Input Queues


2007년 3월 호 MSDN Magazine의 "BugSlayer" 편을 보면, 다음과 같은 흥미로운 이야기가 나옵니다.

"
In my 14 years of Windows development, the absolute best demo I've ever seen was at the Longhorn Professional Developer's Conference (PDC) in 2003. While sessions on Windows® Presentation Foundation and the Visual Studio® 2005 betas excited many attendees, the program manager for Active Accessibility® got the only standing ovation that I've ever seen at a technical conference. He demonstrated a build of "Longhorn," which is now Windows Vista™, that allowed separate input queues for a GUI application. His demo was playing Solitaire in the foreground while a Microsoft® .NET-based application using the underlying automation APIs from Active Accessibility added and removed hardware devices from Device Manager in the background! He even clicked around in the Device Manager and all input was ignored because the controller program had complete control of that input queue.
"



하지만,,, 아쉽게도 다음과 같은 이야기가 뒤따라 옵니다.

"
As I was working on this column, Windows Vista was released to manufacturing. Sadly, the multiple input queues feature that garnered such great applause didn't make it to the final release.
"



물론, 현재도 SendMessage 유의 함수를 이용해서 background에 있는 응용 프로그램을 어느 정도 제어할 수 있겠지만, 완벽하지는 않지요! 현재 (제가 알고 있는 한에서는), 키를 전달할 수 있는 가장 이상적인 방법은 keybd_event를 이용하는 것입니다. 하지만, 이것은 현재 "활성화 중인 윈도우"에만 전달이 될 뿐 background로 실행 중인 프로그램에는 영향을 줄 수가 없습니다. (마우스 키 전달도 마찬가지이고.)

아마도, 위의 데모에 의하면, keybd_event같은 함수가 비활성화된 윈도우에도 전달될 수 있는 입력 큐를 구현하는 것으로 보입니다.

어쨌든... 아쉽게 되었습니다. 그런 훌륭한 기능이 Vista에 구현되지 않았으니... 일단은 "진정한 UI 자동화"에 대해서는 다음 OS로 넘어가야 할 것 같습니다. 혹시나 싶어서, "Windows Server 2008"에서의 구현 여부에 대해서 위의 토픽의 저자인 "John Robbins"에게 메일로 문의를 했더니... 별로 희망적이지 않은 다음과 같은 답변이 왔습니다.

"
Sadly, I have no influence at Microsoft so don't know when the multiple input queue feature will be released. As far as I'm concerned, it can never be soon enough. I promise to keep requesting it inside Microsoft until it's fixed. :)
"



Thanks John. :)




[이 토픽에 대해서 여러분들과 의견을 공유하고 싶습니다. 틀리거나 미흡한 부분 또는 의문 사항이 있으시면 언제든 댓글 남겨주십시오.]

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[최초 등록일: ]
[최종 수정일: 4/10/2022]

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