Microsoft MVP성태의 닷넷 이야기
개발 환경 구성: 50. Reference assembly [링크 복사], [링크+제목 복사],
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글쓴 사람
정성태 (techsharer at outlook.com)
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Reference assembly


"참조 어셈블리"가 뭘까요? ^^
좀 더 매끄럽게 말한다면, "참조용 어셈블리"라고 보면 될 것 같습니다. 예전에 이것 때문에 고생한 적이 있는데요.

Team Explorer가 설치되지 않은 PC에서 System.InvalidProgramException 예외 발생
; https://www.sysnet.pe.kr/2/0/750

말 그대로, "참조"만 할 수 있도록 코드는 없고 메타데이터 정도만 포함하고 있는 어셈블리입니다.

마침, 최근에 "Scott Guthrie"의 글에 이와 같은 방식이 사용되고 있음을 알려주고 있습니다.

Multi-Targeting Support (VS 2010 and .NET 4 Series) 
; http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2009/08/27/multi-targeting-support-vs-2010-and-net-4-series.aspx


VS 2010 now ships what we call “reference assemblies” for each version of .NET. A “reference assembly” contains only the metadata of a particular framework assembly - and not its actual implementation (making it much smaller in size on disk). This metadata is enough, though, to ensure that VS 2010 can always provide 100% accurate intellisense when targeting a particular version of the .NET framework. It also means that properties exposed through the property grid within designers, API listings within the Object Browser, and all the other various places within the IDE accurately reflect the exact API version signature.




어쨌든, 이제야 위의 글을 읽고 왜 TFS 모듈을 그런 식으로 제공했는지 이해하게 되었군요.

겨우 "크기" 문제 때문에... 그 고생을 했군요. ^^;



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[최초 등록일: ]
[최종 수정일: 7/10/2021]

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